|
Proposal of Strategy of SBU Development
Šebesta, Petr ; Ondra, Petr (referee) ; Zich, Robert (advisor)
Bývalý americký prezident prohlásil: “Plány jsou nic, plánování je všechno”. V tomto duchu lze říci, že dobře fungující systém strategického řízení je svým způsobem důležitější než samotné dokumenty, které produkuje. V tomto duchu se nese i celá tato práce, která zachycuje určitý stav strategie jedné strategické obchodní jednotky (SBU) firmy GlobSol CZ a její posun kupředu od původních abstraktních cílů k naprosto jasným a konkrétním krokům, které bude třeba v budoucnosti udělat pro rozvoj této obchodní jednotky. Po zhodnocení současného stavu teorie, je provedena analýza současného stavu strategie obchodní jednotky vzhledem k jejím okolím. Ze závěrečné SWOT analýzy jsou pak pro jednotlivé její prvky určovány cíle směřující ke strategickému rozvoji. Každý cíl je rozvinut do jednoho, či více kroků, které jasně determinují jak a kdy lze daného cíle dosáhnout. Na závěr je zhodnocen přínos této obchodní strategie, její předpoklady a rizikové faktory. Nejcennějším na celém dokumentu je však samotná činnost tvorby strategie, která rozvíjí zcela nové pohledy na možnosti rozvoje strategické obchodní jednotky.
|
| |
|
Proposal of Strategy of SBU Development
Šebesta, Petr ; Ondra, Petr (referee) ; Zich, Robert (advisor)
Bývalý americký prezident prohlásil: “Plány jsou nic, plánování je všechno”. V tomto duchu lze říci, že dobře fungující systém strategického řízení je svým způsobem důležitější než samotné dokumenty, které produkuje. V tomto duchu se nese i celá tato práce, která zachycuje určitý stav strategie jedné strategické obchodní jednotky (SBU) firmy GlobSol CZ a její posun kupředu od původních abstraktních cílů k naprosto jasným a konkrétním krokům, které bude třeba v budoucnosti udělat pro rozvoj této obchodní jednotky. Po zhodnocení současného stavu teorie, je provedena analýza současného stavu strategie obchodní jednotky vzhledem k jejím okolím. Ze závěrečné SWOT analýzy jsou pak pro jednotlivé její prvky určovány cíle směřující ke strategickému rozvoji. Každý cíl je rozvinut do jednoho, či více kroků, které jasně determinují jak a kdy lze daného cíle dosáhnout. Na závěr je zhodnocen přínos této obchodní strategie, její předpoklady a rizikové faktory. Nejcennějším na celém dokumentu je však samotná činnost tvorby strategie, která rozvíjí zcela nové pohledy na možnosti rozvoje strategické obchodní jednotky.
|
|
Create and Sustain Competitive Advantage in Online/IT industry
Jukelsonová, Sofie ; Jaklová, Martina L. (advisor) ; Butor, Pauline (referee)
The purpose of this work is to define a theorical framework to explain sustainability of competitive advantage in what we will name network industries: social networks, internet based services, mobile devices and online softwares. This framework will consist in integration of the well known Porter approach combined with a more recent Resource Based View of the firm. Using four real cases, with a focus on Google, we will demonstrate that sustaining competitive advantage in those industries requires a combination of external opportunities and a strong defensible resource position. One without the other cannot lead to long term success. In order to make our conclusions actionable, we will lay down a checklist of strategic diagnosis that any decision maker in that industry should have in mind at all time, in order to defend his / her market share.
|